2 Yıllık Adaletten 4 Yıllık Hukuka Nasıl Geçiş Yapılır

Kategori: Yorum: Yorum Yap
Açıköğretim fakültesi 2 yıllık adaletten hukuka geçiş nasıl yapılır ve geçilir. Aöf adalet bölümü mezun öğrencileri dikey geçiş ile eğitimlerini hukuk fakültesinde devam ettirmek istiyorlar.

Mesleki kariyerleri avukat, savcı, katip memurluğu ile devam ettirmek isteyen adalet mezunları aşağıki yazıyı inceleyebilir. Adaletten hukuka geçiş şartları, taban puanları ve birçok konu hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz.

Beykent Üniversitesi 2013-2014 döneminde Adaletten geçenlerin yalnızca 7 dersinden muaf tutmuş, ders çakışması durumunda dersi aldırmamış ve yalnızca 30 kredi aldırmıştır. Şu anda 3. sınıftan başlatan sadece Konya KARATAY ÜNİVERSİTESİ'dir. Tercih zamanı bu durumu dikkate alarak tercih işlemlerinizi yapınız.

Aöf adaletten hukuka geçiş varmı
Hangi bölümlere geçiş var
Aöf adaletten 4 yıllığa geçiş
Adaletten hukuk bölümüne nasıl geçilir

Adalet Meslek Yüksekokulundan Hukuk Fakültesine Nasıl Geçiş Yapılır
Öncelikle Örgün Öğretim veya Açıköğretim Öğretimden Adalet/Adalet Meslek Yüksekokulu mezunu olmanız lazım. Hukuk Fakültesine cidden geçmeyi düşünüyorsanız ortalamanızın da çok yüksek olması sizin fakülteye girişinizi kolaylaştıracaktır. Adalet bölümünden Hukuk Fakültesine geçmiş biri olarak Adalet bölümünü 3,25 diploma notu ile bitirdim ve DGS(Dikey Geçiş Sınavı) dan bana 80 üzerinden 69 Başarı Puanı geldi. Yani 3,25 değilde 3,70-3,80 ortalama getirmeniz sizin yararınıza olacaktır. 

Durun dahası da var iş sadece okul puanını yüksek getirmekten ibaret değil inanın yine kendimden örnek vereyim 64 Matematik 61,5 Türkçe neti yaptım DGS sınavında 2012 yılında. Türkiye 548. si oldum ama tüm devlet üniversitelerini tecih ettim ardından da özel üniversiteleri sıraladım. Ve ne oldu biliyor musunuz?

Hiçbir devlet üniversitesine yarleşemedim %50 burslu olarak Özel İstanbul Kültür Üniversitesi’ne ancak girebildim. Bunu şundan dolayı anlatıyorum. Arkadaşlar rakipleriniz çok dişli inanın doktor,öğretmen, mühendis gibi meslek erbabları içlerinde hukuk okuma azmi ile özellikle açıköğretim Adalet bölümünü bitirip sınava giriyorlar. Bundan dolayı çok sıkı ders çalışmak lazım.

Gelelim hangi üniversite konusuna. Eğer bir işiniz yoksa ve derslerin tümünü takip etme imkanınız varsa bence Devlet Üniversitesi Hukuk Fakültesini kazanacak kadar ders çalışın. İnanın bir meslek sahibi olupta devleti kazanalar derslerden hep kaldı, geçemiyorlar bir türlü.(Nedeni dersleri takip edememeleri ve hocalarında sınavda sağlam soru sorması)

Yok eğer bir meslek sahibi iseniz bana sorarsanız devletle uğraşmayın en güzeli verin özel üniversiteye paranızı veya burslu da okuyabilirsiniz tercih sizin (Kıbrıs Üniversiteleri %100 burs veriyor DGS öğrencilerine) güzel güzel derslerinizi geçin okulu bitirin. İnanın sınıfımda 37 yaşında meslek sahibi bir abimiz var İstanbul Hukuk Fakültesini kazanmış ama dersleri geçemediğinden(Bu arada İstanbuk Hukuk ders geçme notu 70 dir) okulu bırakıp özele gelmiş şu an ortalaması 2,80 civarında, derslerini de geçiyor.

Diğer bir konu özel seçeceksiniz ama hangisini seçeceksiniz? Evet burası çok önemli arkadaşlar ben başıma geleni anlatayım ve ister bana hak verin isterseniz vermeyin tercih sizin. Sınav notum açıklandıktan sonra bütün İstanbul içindeki özel üniversiteleri aradım kaçıncı sınıftan başlatıyorsunuz diye, İstanbul Kültür ve İstanbul Beykent üniversiteleri 3. sınıftan başlattıklarını söylediler. Ben de İstanbul Kültür Üniversitesi’nin adı daha popüler olduğu için devlet üniversitelerinden sonra ilk tercihimi buraya yaptım ikinci tercihim Beykent Üniversitesi,3. tercihim Aydın Üniversitesi ve 4. tercihim ise Fatih Üniversitesi idi. Sonuçlar açıklandı ve Kültüre kayıt oldum. Bir arkadaşım da benimle aynı tercihleri yaptı ve o da Beykent Üniversitesi’ne kaydoldu. Bu arada ben 278,22 puan almıştım arkadaşım ise 270 puan almıştı.

Okul Dönemi Başlıyor….
Okullar açıldı ve açıköğretimden Ders İçerik belgelerini alıp okullarımıza teslim ettik ve merakla hangi derslerden muaf olduğumuzu merak ediyorduk. Derken arkadaşım Roma Hukuku dahil tüm seçmeli derslerden muaf oldu Beykent Üniversitesinde, 3. sınıfatn başladı ve sadece kaç dersi kaldı vereceği biliyor musunuz? Sadece 32 adet yani dönem başına 8 er dersten 2 yılda hukuk fakültesinden mezun olacak. Bu arada Beykent te çan eğrisi sitemi var.

Gelelim bana, beni sadece 34 krediden muaf tuttular ve güya 3. sınıftan başlıyacak olan ben birden kendimi 1. sınıfta buldum. Tüm DGs ile gelen öğrenciler şoktaydı hatta bir arkadaşım dava açtı üniversiteye sonucunu bekliyoruz. Okuldan mezun olabilmek için 240 krediyi doldurmak lazım ve inanın bilemiyorum kaç yılda dolduracağımı. Derslerde çan sistemi yok ama çalışınca geçersiniz.

Burada anlatmak istediğim ne kadar çok çalıştığınız kadar doğru tercihte yapmanız çok önemli. Ben arkadaşımla aynı yerde okumak istedim tercihleri ona göre yapmıştım ama kısmet o halinden memnun ben ise değil. Neyse vardır her işte hayırlı diyor ve burada kesiyorum.

Ücretlere gelecek olursak Özel Aydın Üniversitesi %100 burslusu var, Ben Kültüre 11280 veriyorum, arkadaşım Beykent e 10900 veriyor. Ücretler puan düştükçe artmaktadır. Örnek Koç Üniversitesi 36000 civarında ama net olarak bayağı düşük. Kıbrıstan yana tercihinizi yaparsanız %100 burslu olarak yerleşebilirsiniz örneğin ben yerleşebilirdim ama bir de oraya git gel masrafını da hesap etmeniz yararınıza olacaktır."

Bu makaleyi hazırlayıp derleyen Orhan Akman'a teşekkür ederiz.

Bu yazıda yapılan yorumlar

  1. bu içten ve samimi yazın için gerçekten çok teşekkur ediyorum birçok yerde arayıp ulaşılamayacak bilgileri paylaşmışsın inşallah başarılı olur bir an önce bitirirsin okulunu...

    YanıtlaSil
  2. TEŞEKKÜRLER...

    YanıtlaSil
  3. arkadaşım yukarda yazmışsın ama tekrar sormak istiyorum emin olmak için...ben örgün iktisat öğrencisiyim ve ikinci üniversite olarak adalet yazdım bu sene başladım...geçiş için hakkım var değil mi??bazısı yalnızca meslek yüksekokulu bitirdiğinde hukuk fakültesine girebiliyorsun diyor o yüzden soruyorum...şimdiden teşekkür ediyorum

    YanıtlaSil
  4. Geçiş var arkadaşlar ama muafiyetlerde sıkıntı olabilir

    YanıtlaSil
  5. lisans mezunu dgsye girip nasıl hukuk a geçecek

    YanıtlaSil
  6. Verdiğin bilgiden dolayı teşekkürler.Aklıma takılan bi soru var onuda sorayım.Adalet okuduk sonra bi üniversiteye yerleştik diyelim.Yerleştikten sonra adalet diploması yanıyor diyenler var doğru mu acaba ?

    YanıtlaSil
  7. Cok tesekkurler cok aydinlandim ben de gecis yapmak istiyorum bilgilerinden faydalanicam tesekkurler

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkürler çok faydalı bir anlatım yapmışsın

    YanıtlaSil
  9. Çok teşekkür ederim sizin gibi bir tecrübe aktar ması çok güzel bu arada siz yüz de elli 11.000 veriyorsunuz değil mi

    YanıtlaSil
  10. Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  11. Böylesine merak edilen ama netlik kazanamayan bi konuda isin icinden birisi olarak bizi aydinlattgnz icin cok tesekkur ediyorum. Benim farkli bi sorum olacak. Ben polis memuruyum ve ders devam imkanim yok ankarada calisiyorum. Beykent veya kültürde ders devam durumlari nasil acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda fikir sahibi değilim malesef.

      Sil
  12. DGS'de lisede hangi alandan mezun olduğunuzun bir önemi yok, değil mi? Yani ben yabancı dil alanındaydım lisede ve lisans İngilizce öğretmeliği mezunuyum. Şimdi AÖF Adalet bölümüne kayıt yaptıracağım. Hayalim/planım, AÖF Adalet bölümünü bitirip DGS ile herhangi bir üniversitenin hukuk fakültesine gidebilmek. Bu benim için mümkün mü?

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün ama DGS'de çok iyi puan elde etmelisin. Sonuca göre özel üniversiteleri da araştırabilirsin.

      Sil
  13. Ya ben adalet okuyorum ortalamam da iyi dgs dki derslrmde bunlar dışında ne gbı problem ler olabilir

    YanıtlaSil
  14. çok yardımcı oldun admin eyvallah...kardeşim özelden ulaşabileceğimiz adresin var mı mail veya facebook gibi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sayfamızın facebook adresinden ulaşabilirsiniz.

      Sil
  15. Ben uçak mühendisliği okuyorum ama hukuk benm için hep ayrı bi yerdeydi. Çeşitli sebeplerden olmadı. Kendi bölümüme devam edip aynı anda hukuk okuyabilir miyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci üniversite kapsamında adalet bölümünü okuyabilirsiniz.

      Sil

Yorumlar onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

Bu blog AÖF öğrencilerine yardım amaçlı soruları sunmaktadır. Telif Hakkı içeren herhangi bir kitapçık ya da Aöf yayını barındırmamaktayız. Soruları bilgisayarınıza indirdikten 24 saat içerisinde siliniz.